بهترین کتب کمک درسی زیست

طبق روال این مطلب بر اساس نظرسنجی از داوطلبین و فروش حضوری در فروشگاه دلتا بوک می باشد

اهمیت زیست کنکور با ضریب ۱۲:

بچه‌هایی که رویایِ روپوش سفید تن کردن دارن و میخوان به اون حس خوبِ کمک به هم نوع برسن درجریانن که باید وارد رشته‌های مدیکال و حوزه درمان بشن و خب دیگه بهتر از هر کنکوری دیگه‌ای میدونید که کتاب زیستتون مهم ترین کتابتون هستش با ضریب ۱۲ در کنکور. پس برای اینکه توی این درس موفق بشید باید وسواس خاصی داشته باشید چه نحوه مطالعتون و چه کتابی که میخواید بهش اعتماد کنید.

منابع زیست رتبه های برتر کنکور

خیلی از رتبه برترها توی مصاحبه‌هایی که میکنن میگن ما برای زیست شناسی فقط کتاب درسی رو خوندیم و با کتاب درسی تونستیم به درصد بالای ۸۰ برسیم. خب دانش آموزی که میاد میگه پس جناب رتبه برتر اگه تونسته با کتاب درسی درصد بالا بیاره منم میتونم.نکته اول اینکه شرایط هرکسی فرق میکنه و توی سال کنکورت باید بهترین تصمیم رو باتوجه به شرایط خودت بگیری و به بقیه توجه نکن.

نکته دومم اینه که به شوآف‌های تبلیغاتی توجه نکن چون توی این سال که کنکور داری هزاران هزار ۲ راهی توی مسیر قراره ببینی که خواهشا سعی کن منطقی تصمیم بگیری و تبلیغات توجه نکن.

سطح بندی دانش آموزان برای تهیه منابع زیست کنکور :

قبل هر چیزی باید بدونید که جزو کدوم دسته هستید و  کجاها ضعف دارید آیا زیستتون خوبه؟ توی سال‌های گذشته زیست رو خوب خوندی و فهمیدی یا ن؟

دانش آموزان ضعیف در زیست شناسی:

دسته اول(درصد زیستشون بین صفر تا ۳۰ درصد)  بچه‌هایی هستن که  شاید تازه شروع به خواندن زیست کرده باشن و روی متن تمرکز نداشته باشن که در این صورت باید متن کتاب رو بخونید و خوندن متن رو تو برنامه هر روزتون قرار بدین و بعدش برید سراغ درسنامه کتاب کمک درسیتون و تست‌های کمک آموزشی.

دانش آموزان متوسط در زیست شناسی:

دسته دوم(درصد زیستشون بین ۳۰تا ۶۰) دانش آموزا اینجورین که به متن کتاب تسلط نسبی و متوسط دارن و میدونن اصلا هرفصلی داستانش چیه و درمورد چی صحبت میکنه اما درصدشون توی آزمونا کم میشه.

خب این دسته از بچه‌ها که اتفاقا درصد زیادی از دانش آموزا رو هم تشکیل میدن توی قدم‌های اولیشون نیازی ندارن برن سراغ کتاب درسی و فقط باید به یک درسنامه یک کتاب کمک درسی اعتماد کنند و اونو چندین چند بار بخونند و به تستاش مسلط بشن و کم کم خودشون آماده کنند که روی سرعت عملشون کار کنند و تست‌های چالشی بزنند. که خود همین تسلط و چندین دور خوندن چندین ماه زمان میبره و باید صبر و حوصله به خرج بدید.

دانش آموزان قوی در زیست شناسی:

دسته سوم(درصد زیستشون بین ۶۰تا ۹۰) تجربیا از نظر علمی هیچ چیز کمی ندارن و پایه درسی زیستشون خیلی خیلی خوبه و حتی مورد داشتیم از خیلی از معلمای زیست بهتر بودن و میتونن تدریس کنند. این بچه‌ها فقط باید روی سرعت عملشون کارکنند و تست‌ها زماندار بزنند و از کتاب‌های سنگین و چالشی که در ادامه معرفی میکنیم استفاده کنند تا درصد زیستشون بالای ۸۰ تثبیت بشه.

برادران نصری که هم نویسنده کتاب‌های زیست شناسی و هم مدیر انتشارات خیلی سبز هستن با تیم آموزشی ماز همکاری کردن.

کتاب های زیست دهم، یازدهم و دوازدهم خیلی سبز:

دسته اول کتاب‌های خیلی سبز کتاب‌های سال به سال و جامعشون هستش که باهمکاری گروه آموزشی ماز نوشتن و از نظر درسنامه و تست‌های بسیک و آموزشی فوق‌العاده هستن.

سبک کتاب های زیست خیلی سبز:

سبک کتابای زیست خیل سبز اینجوریه که بر اساس گفتارهای کتاب درسی درسنامه‌های عالی و روون و توپی رو آورده که نیازتون رو کاملا برآورده میکنه و توی درسنامه‌های زیاده گویی هم انجام نداده که حوصله دانش آموز سر بره و بتونه چندین چند بار بخونه و مرورشون کنه.

تست‌هاشون رو هم گفتیم که حسابی مطلب رو برای دانش آموز جا میندازه و میشه گفت شما با این کتاب دیگه نیازی به تست‌های آموزشی دیگه‌ای ندارید. این کتاب برای دانش آموزهایی که زمان زیادی تا کنکور دارن کاملا مناسبه و بهتون قول میدم با مسلط شدن بهش درصدتون تا ۶۰ تضمین شده هستس.

کتاب های زیست خیلی سبز برای کدام دسته از دانش آموزان مناسب است؟

این ۳تا کتاب مناسب برای دسته اول و دوم هستش که بالا گفتیم

کتاب زیست پایه خیلی سبز:

خرید کتاب زیست پایه خیلی سبز

برای اطلاع از مشخصات و خرید کتاب های زیست خیلی سبز کافیست روی تصاویر بالا یا لینک های زیر کلیک کنید:

بعضی از بچه‌ها میان میگن این کتاب با اون کتابای بالایی چه فرقی داره؟ این کتاب که به کتاب پینوکیو معروف هستش  بیشتر به درد بچه‌های دسته سوم یا اونایی که سطح بالایی دارن میخوره.

چون درسنامه‌های زیادی نداره فقط تست‌های چالشی و نکته‌داری داره که برای بچه‌هایی که میخوان زیست بالای ۶۰ بزنن مناسب هستش . درسنامه خاصی نداره و پاسخنامه تستاش برای دانش آموزای قوی حکم دوره و مرور حساب میشه

بهترین کتب کمک درسی زیست

کتاب های زیست نشر الگو:

برای اطلاع از مشخصات و خرید کتاب های زیست خیلی سبز کافیست روی تصاویر بالا یا لینک های زیر کلیک کنید:

خرید کتاب جامع زیست‌ دهم نسل جدید نشرالگو

دکتر اشکان هاشمی با نوشتن کتاب‌های زیست شناسی نشرالگو انقلابی توی کتاب‌های زیست کردن. کتاب‌های نشرالگو رو میشه یک رقیب جدی برای کتاب‌های خیلی سبز دونست که از نظر ساختاری بهم دیگه شباهت زیادی دارن.

ویژگی های کتاب زیست نشر الگو :

درسنامه‌های کتاب نشرالگو به این صورته که اول اومده یک خلاصه‌ای از درسنامه رو به دانش آموز گفته بعد دانش آموز رو فرستاده به سمت تست بعد توی پاسخ تشریحی تست‌ها کادر آموزشی و نکته‌های تستی خوبی گذاشته که دانش آموز هرتستی رو که میزنه،نکته تستیش رو توی پاسخنامه پیدا کنه.

سطح تست های زیست نشر الگو :

از نظر سطح تستی یک لول سطح تستاش از سطح تست‌های کتاب پایه به پایه خیلی سبز بالاتر هستش و همه تست‌ها سطح بندی شدن و تست‌های آزمون‌های آزمایشی هم اورده شده اما خب شاید از نظر درسنامه‌ای به سطح کتاب‌های خیبلی سبز نرسن.

کتاب زیست نشر الگو برای کدام سطح دانش آموزان مناسب است؟

این کتاب‌ها بیشتر برای دانش آموز‌های دسته دوم مناسب هستش اما بعضی اوقات به دانش آموز‌های دسته اول هم اگه فهم بالایی از زیست شناسی داشته باشند پیشنهاد میکنیم ازشون استفاده کنند.

بهترین کتب کمک درسی زیست

کتاب های زیست موج آزمون :

برای اطلاع از مشخصات و خرید کتاب های زیست خیلی سبز کافیست روی تصاویر بالا یا لینک های زیر کلیک کنید:

موج آزمون زیست نشر الگو 

نحوه استفاده از کتاب های موج آزمون زیست:

دانش آموزان این کتاب رو برای بالا بردن تسلط توی روزهای منتهی به کنکور یا روزهای قبل از آزمون‌های  آزمایشی میتونن ازش استفاده کنند و بهتون پیشنهاد میکنم تا وقتی که حداقل ۲ دور زیست شناسی رو نخوندید سراغ این کتاب نیاید. تنها زمانی از این کتاب استفاده کنید که همه مفاهیم رو کارکردید و میتونید فصلا رو باهم ترکیب کنید.

کتاب های موج آزمون زیست برای کدام سطح دانش آموزان مناسب است؟

کتاب‌های موج آزمون زیست شناسی مناسب برای دسته دوم سوم هستش

بهترین کتب کمک درسی زیست

کتاب های زیست شناسی گاج :

مشکلی اصلی که انتشارات گاج داره اینکه،اینقدر انواع و اقسام کتاب‌های مختلف چاپ کردن که حتی خودشون هم گیج میشن که اصلا میکرونقره‌ای با میکروطلایی یا آی کیو پلاس چه فرقی باهم میکنند.فقط گفتن یه سری کتاب بدیم بیرون بچه‌ها هم استفاده کنند.

خب حالا بریم دونه دونه برسسیشون کنیم ببینیم داستان چیه

کتاب‌های زیست میکرو نقره‌ ای گاج:

کتاب‌های میکرو نقره‌ ای گاج از زمان پیدایششون کتاب‌های خوب و سطح بالایی بودن. توی ۴ جلد که ۲تا جلدش مربوط به پایس و ۲تا جلد بعدیش برای دوازدهمه.

ویژگی کتاب های میکرو نقره ای زیست شناسی:

جلد اولش تست هستسش و جلد دومش درسنامه‌های خوبی داره که زبان روونی داره و نیاز بچه‌‌های دسته دوم رو کامل برطرف میکنه. توی پاسخنامه‌های دسته کتاب های میکرونقره‌ای گاج جدول‌های خوب و منظمی وجود داره که باعث میشه مطالب خیلی خوب تو ذهنت دسته بندی بشه.

کتاب‌های میکرونقره‌ای گاج یه سری خلاقیت‌های دیگه‌ای مثل مشاوره نامه زیستی اول هرفصل گذاشته که یک نقشه راه بهت میده که چطور اون فصل رو بخونی.

سطح بندی دانش آموزان برای کتاب های میکرو نقره ای:

کتاب‌های میکرو نقره‌ای گاج خوراک بچه‌های دسته دوم هستش اما بچه‌های دسته اول هم میتونن ازش استفاده کنند به شرطی که درکنار درسنامه میکرو حواسشون به کتاب درسی هم باشه. بچه‌های دسته سوم هم اگه وسواس دارن و حس میکنن تست کمی زدن میتونن از این دسته کتاب استفاده کنند.

زیست شناسی میکرو طلایی گاج :

ویژگی های کتاب زیست میکرو طلایی گاج :

این کتاب یک کتاب جامع هستش که در دو جلد تست و پاسخنامه ارائه شده.سطح تستاش بالاس و به عنوان یه منبع مکمل  که بخوای تست‌های چالشی  بزنی میشه ازش استفاده کرد.

توی جلد دومش که پاسخنامه هستش، درسنامه‌های کامل و جامعی نداره. هر فصلش بطور میانگین ۱۰۰تا ۱۵۰تا تست داره و برای پیشرفت و بالا بردن درصد زیست شناسیتون که به تراز‌های بالا برسید کاملا مناسب هستش.

زیست میکروطلایی مناسب چه کسانی است؟

کتاب میکروطلایی گاج برای دسته دوم و سوم دانش آموزا مناسب هستش

برای اطلاع از مشخصات و خرید کتاب های زیست خیلی سبز کافیست روی تصاویر بالا یا لینک های زیر کلیک کنید:

زیست شناسی میکرو طلایی گاج

آی کیو IQ پلاس زیست شناسی گاج :

برای اطلاع از مشخصات و خرید کتاب زیست IQ کافیست روی تصاویر بالا یا لینک های زیر کلیک کنید:

خرید کتاب زیست شناسی جامع iQ جلد اول گاج

دیگه رسیدیم به آخرین دسته کتاب‌های زیست شناسی گاج(یعنی خود مرحوم چارزداروین نمیتونست اینقدر کتاب بنویسه).

زیست IQ پلاس مناسب چه دانش آموزانی است؟

کتاب زیست شناسی آی کیوپلاس زیست شناسی مخصوص بچه‌های دسته سوم میشه. دانش آموزایی که میخوان با درصد زیست بالای ۹۰ به دانشگاه‌های برتر کشور برسن.

ویژگی های آی کیو پلاس زیست :

کتاب رو که باز میکنی کنار تست‌ها یه سری علامت میبینی که نوشته TNT که این تست‌ها

برای بچه‌های هستش که وقت کمی دارند اما نیاز به تست‌های چالشی دارند. یه سری از تست‌ها هم کنار دستشون علامت R نوشته شده که تست‌های تقریبا تکراری حساب میشن. یه سری از تست‌ها هم هیج علامتی ندارن که همینجوری عشقی اومدن

برای اطلاع از مشخصات و خرید کتاب های زیست خیلی سبز کافیست روی تصاویر بالا یا لینک های زیر کلیک کنید:

زیست شناسی جامع آی کی جلد اول

زیست شناسی جامع آی کی جلد دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *